30 november, 2011

Op eigen benen - Love2BeMama.com

Maandelijks schrijft Ester een blog voor Love2BeMama.com. Dit is haar nieuwste bijdrage.

Nu ik mijn baan heb opgezegd wordt het niet minder druk. Dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Ik ben drukker dan ooit! Het voordeel is wel dat ik mijn tijd nu zelf kan indelen en dus een stuk effectiever ben. Geen tijd verdoen in de file, geen lange reistijd. En het belangrijkste is: geen stress meer.

Rust in huis
Het is er een stuk gezelliger op geworden bij ons in huis. De kindjes zijn vrolijker en horen niet meer zo vaak: mama heeft haast. Op ons gemak starten we elke dag. Genoeg tijd om de boterham te eten en aan te kleden. Geen tikkende klok die roept: opschieten, je moet naar het werk! Ook mijn vriend is blij. Het huis is aan kant en het eten staat elke avond op tafel als hij thuis komt. Rust en regelmaat is de orde van de dag.

Werken, werken en nog eens werken
Maar als de kindjes naar bed zijn en mijn vriend op de bank zit, dan breekt voor mij de werkdag aan. Want nu ik zelfstandig ondernemer ben, moet ik toch zorgen dat er wat geld binnen komt. En dat betekent veel uren maken. Naast mijn vaste werkdagen op dinsdag en donderdag, maak ik die ’s avonds en in het weekend. Best pittig, maar ik heb er ontzettend veel plezier in.

Eigen beslissingen
De uren die ik samen met mijn zusje in de webwinkel steek zijn er inmiddels behoorlijk wat. We willen graag dat De Oude Speelkamer een succes wordt, dus we stoppen al onze energie er in. Het runnen van een webwinkel is compleet nieuw voor mij, maar gelukkig heb ik al wel 10 jaar ervaring in reclame en communicatie. Alleen pas ik het nu voor mezelf toe en niet voor een klant. Het is toch wel anders als je zelf ineens beslissingen moet gaan maken voor je eigen zaak. Geen baas die tegen je zegt hoe hij/zij het wil hebben.


Brood op de plank
Gelukkig sta ik er niet alleen voor en heb ik een waardige partner gevonden in mijn kleine zusje. We vullen elkaar prima aan en we zien een stijgende lijn in onze omzet. De webwinkel zorgt nog niet voor brood op de plank, want er moet eerst toch een hoop geïnvesteerd worden. Niet gemakkelijk, maar hopelijk komt daar snel verandering in en kunnen we de vruchten plukken van onze investeringen. Al is het maar één druifje…

Ins en outs
De komende maanden zal ik wat meer vertellen over het runnen van een webwinkel en wat daar allemaal bij komt kijken. En hoe ik dat inpas in mijn gezin. Heb je specifieke vragen hierover, laat het me dan weten via Love2BeMama. Ik probeer ze dan zo goed mogelijk te beantwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten