15 februari, 2013

Poëzieplaatjes

Een tijdje terug kwam er een nostalgisch bericht op Facebook voorbij van webwinkel collega Marieke Voorsluijs van Club Geluk. Zij had een poëziealbum gevonden en was op zoek naar de eigenaar. Het bericht werd vaak gedeeld en binnen een paar dagen was de eigenaresse achterhaald. Helaas was ze vorig jaar overleden, maar het album werd teruggegeven aan haar zus.


Mijn eigen poëziealbum

Spontaan moest ik denken aan mijn eigen poëziealbum en ging op zoek tussen mijn oude spulletjes van vroeger. Tot mijn verassing kwamen er niet één maar twee albums tevoorschijn. Wat een nostalgie om al die versjes weer terug te lezen. Van opa en oma, papa en mama, ooms en tantes, leraren en vriendinnetjes. Ik werd er helemaal happy van. Wat een jeugdsentiment! En allemaal versiert met mooie poëzieplaatjes. Sommige zagen er exact hetzelfde uit als de plaatjes die ik nu in de webwinkel heb staan. Daar heb ik dan ook meteen maar een setje van apart gelegd voor mijn dochters poëziealbum.
 

Poëzieplaatjes van nu

Bekijk hier de collectie poëzieplaatjes van De Oude Speelkamer en kijk of jij ook een beetje nostalgie terug kunt vinden. Heb jij je poëziealbum van vroeger ook nog bewaard?
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten