16 december, 2011

Geurpennen

Wat rook het altijd heerlijk in de klassen van de jaren '80. De leraren werden er gek van, maar wij kinderen waren er dol op. Geurpennen! Gekleurde inkten met de zoete geur van sinaasappel, druif, citroen, aardbei, appel en vlierbessen. Hele schriften werden er mee vol geschreven en agenda's mee versierd.


Als ik mijn oude schoolagenda nu nog open sla, dan is er ergens nog wel een klein vleugje van die overbekende geur blijven hangen. En de herinneringen beginnen meteen mijn hoofd binnen te stromen. Over dat ene proefwerk dat ik helemaal in het geel had geschreven (hoe moest mijn leraar dat ooit ontcijferen?!) en al die verliefde notities in mijn agenda over de leukste jongens in de klas.

 

We waren dan ook ontzettend blij toen we bij één van onze vaste inkoopadressen voor De Oude Speelkamer een hele doos vol met geurpennen tegen kwamen. De originele Fiorella en Indianina geurpennen van vroeger, in de originele verpakking! Joehoe!!! Toen we ze in de webshop hadden gezet, waren ze binnen een mum van tijd uitverkocht. Met een beetje hulp van Natascha van Flavourites en haar enthousiaste blog over de geurpennen. Degenen die geen geurpennen hebben kunnen kopen: sorry! Je zult het nog even met de gedachten aan vroeger moeten doen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten