25 november, 2014

Fabuland Lego

Herinneringen ophalen aan vroeger kan ontzettend leuk zijn. Dat ondervond ook Ellen Das van Love, Peace & Joy, toen ik haar vroeg om een jeugdherinnering te delen met ons. Er kwam opeens weer van alles bovendrijven bij haar. En dan ook nog eens moeten kiezen welk jeugdsentiment je wilt delen. Dat is best lastig....


Fabuland Lego  

Zoveel herinneringen!


Ellen vertelt: "Een jeugdherinnering van vroeger, daar moest ik eerst wel even over denken. Maar toen ik eenmaal op dreef was herinneringen op te halen, leek het gewoon niet te stoppen! De gekste dingen kwamen naar boven. Het fantastische bruin/gele olifantenbehang op de kamer van mijn broertje. De enorm grote wijnballen van de kermis, waar ik maanden over kon doen. De Fabeltjeskrant en de Bereboot. De rolschaatsen, natuurlijk in blauw met geel, met van die stoppers voorop. Poëziealbums en vooral mijn verzameling poëzieplaatjes, die ik uren kon sorteren en bekijken. Teveel om uit te kiezen…"

Fabuland Lego  


Afgelopen weekend ging ze de zolder opruimen en wist opeens welke herinnering ze wilde delen. Daar kwam opeens een grote zak met Fabuland Lego tevoorschijn. "Wat hebben we daar vroeger veel plezier van gehad! De schattige diertjes en de kleine en herkenbare details maken dat ik het waarschijnlijk zo leuk vond en het stiekem nog steeds fantastisch speelgoed vind. Nog haal ik de Fabuland zo nu en dan van de zolder voor mijn eigen kinderen en zijn ze weer dagen zoet. Zo werd er ook nu meteen weer uitgebreid mee gespeeld. Mijn moeder zei van de week nog: Die Fabuland is zijn geld dubbel en dwars waard geweest!"

Fabuland Lego

 

Stiekem zelf spelen

Toen haar kinderen die middag uit school kwamen, merkten ze op dat het Fabulanddorp er niet zo uit zag als ze vanmorgen hadden achtergelaten. De kindertjes waren toch op het sportveld en zaten niet in de klas? Waarom zit die raaf daar te vissen? En mevrouw Konijn was toch niet het gras aan het maaien? Juist… mama had even fijn zitten spelen (om een paar foto’s voor bij dit artikel te kunnen maken natuurlijk ;)). En met een knipoog zegt Ellen: "Dankjewel Ester, voor dit fijne momentje voor mijzelf en de aanzet tot nadenken over deze mooie jeugdherinneringen!"


Bedankt Ellen, voor het delen van jouw jeugdsentiment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten