04 november, 2014

De Freggels

De komende tijd zal er regelmatig een gastblog voorbij komen op het blog van De Oude Speelkamer. Yvonne Bosma van de fijne vintage webshop Mary and Yve trapt af. Ze vertelt: "Vereerd was ik toen Ester mij vroeg een stukje te schrijven over een herinnering van vroeger. Uiteindelijk zijn het er meer dan één geworden en ik heb er ook even een collage bij gemaakt. Wat ontzettend leuk om te doen!"

Opgroeien in de jaren '80

Yvonne is geboren in 1978. Haar zes jaar oudere zus draaide iedere dag geweldige elpee’s en zat er helemaal klaar voor met de cassette recorder als er een tof nummer op de radio kwam. Yvonne zat er als klein meisje, met die eeuwig afzakkende maillot, natuurlijk naast! Een vader die van Motown hield, voor fotomodel speelde en soms met de raarste kleding thuis kwam zoals een 'knicker bocker'. En dan iedere avond kijken naar de aerobics van haar moeder met een Jane Fonda videoband en bijpassende outfit. Een bont huishouden!


 

De Freggels

Een fijne herinnering aan haar jeugd? Dat waren de Freggels. Yvonne vertelt: "De Freggel Club daar was ik lid van. Ja, echt waar! Er bestond een Freggel Club! En wat kreeg ik op mijn verjaardag? Een kaart van Jet Freggel op een schommel met op de achterkant 'handgeschreven' namen van al mijn Freggel vrienden Gobo, Mollie, Wimmie, Jet en Bobbie. Ik had een geweldig mooi boek genaamd Jim Henson’s Muppets De Freggels. Iedere avond keek ik in mijn boek en wat vond ik de tekeningen mooi. Die schattige Doeners met roze neus en helmpjes, de mysterieuze Storthoop die altijd overal een oplossing voor wist en Reizende Oom Roel die echt de meest maffe avonturen beleefde. De kaart bewaarde ik in mijn boek en er zijn veel dingen verloren gegaan in de jaren maar mijn Freggelboek en kaart heb ik gelukkig nog steeds."

Het Freggels-Spel

Allemaal fijne herinneringen aan vroeger. Nu begrijp je natuurlijk wel, dat Yvonne stiekem 'the dance of joy' deed, toen ze laatst bij de kringloopwinkel HET Freggels-Spel vond! Nooit geweten dat het bestond. Maar wat een ontzettend leuk bordspel om samen met je kinderen te spelen. Het doel is om 4 opdrachten uit te voeren in de Freggelgrot en uiteraard een radijsje te stelen uit de tuin van de Griezels, om vervolgens weer terug te keren naar de Freggelgrot.



Winnen!

Namens Mary and Yve mogen wij een vintage exemplaar van het Freggels-Spel weggeven. Dat is toch helemaal geweldig! Laat je reactie achter onderaan dit blog en vertel ons waarom jij dit Freggels-Spel wilt winnen. Je kunt meedoen t/m zondag 9 november 2014. Maandag 10 november maken we de winnaar hier bekend.

Veel succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten