12 november, 2014

Vintage shoppen in Amsterdam

Afgelopen weekend ging ik naar de lancering van Frida Found bij Amsterdam Roest. Deze inspirerende locatie werd omgetoverd tot een winkel in Scandinavische sfeer met vintage wannahaves uit Denemarken en Zweden. Aangezien één van de oprichters mijn oud huisgenote is uit mijn studietijd, wilde ik daar zeker even gaan kijken. Op Facebook had ik al een mooi kastje gespot en heb dat ook meteen gekocht voor op mijn dochters kamer. Helemaal blij!

Neef Louis

Maar de vintage strooptocht was nog niet over. Na een korte koffiepauze was de volgende stop Neef Louis aan de Papaverweg. Reeds een bekend adres, want er staan al enkele industriële vintage stukken in ons huis van neef Louis. Maar wat heerlijk om hier weer te zijn! Het assortiment wisselt snel en alles is even mooi. Je kunt je dan ook wel voorstellen dat ik daar niet met lege handen uit kwam...

Van Dijk en Ko

Tegenover Neef Louis zit Van Dijk en Ko. Ook zij weten de mooiste spullen uit binnen- en buitenland bij elkaar te sprokkelen. Echt zo'n winkel waar je niet uitgekeken raakt. En ook hier vloog de pinpas weer door het pinapparaat en liep ik met twee vintage koffers naar mijn auto. De autostoeltjes aan de kant, achterbank plat en vol laden maar. Dat was weer een geslaagde dag. Ik kan nu al uitkijken naar de volgende keer!

Dit prachtige Deense kastje kon ik niet laten staan!

Vintage schatten vinden bij Neef Louis.



Voor deze kast gaan we nog een keer terug. Mooi zeg!

Het kastje van Frida Found en de koffers van Van Dijk en Ko staan bij dochterlief op de kamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten