01 april, 2015

Tjolk is terug!

Klinkt als een soort kreet, maar niets is minder waar. Sommige retro producten of speelgoed raken een beetje op de achtergrond wanneer je ze al tijden niet hebt gezien, totdat je ze bijvoorbeeld weer tegen komt op een foto of op de website van De Oude Speelkamer. Doet mij denken aan een moment, dat ik ook weer een ‘retro’ product in mijn geheugen naar boven haalde. En niet door het te zien, neeee… door het te ruiken… ja echt waar!

Mijn neus laat mij niet in de steek

Mensen die mij (Liseth) beter kennen, weten dat mijn neus mij niet in de steek laat. Erg makkelijk ook, als het gaat om een lekker maaltje koken, maar daarover heus in een latere blog meer. Nu denk ik aan het moment dat ik mee ging, mijn jongste zusje (zij is 10 jaar jonger dan ik) ophalen van de peuterspeelzaal. Het peuterspeelzaaltje ‘Pippeloentje’, waar ik vroeger zelf ook op heb gezeten. Ik liep er binnen en BAM! Mijn neus bracht mij even terug in de tijd. Ik rook hoe de houten lokaaltjes nog steeds roken zoals vroeger en ineens wist ik het weer: ik had altijd een klein canvas tasje mee had met een klein (Dick Bruna) beertje erop. Dat was niet het enige dat naar boven kwam: Tjolk… TJOLK! Ik dronk daar een pakje Tjolk!



Jeugdsentiment

Die leuke pakjes met diertjes erop, in verschillende smaken. De aap staat me het meeste bij. Oh stiekem wil ik dat nog eens proeven. Maar nee, Tjolk werd niet meer verkocht. Totdat vorig jaar bekend werd, dat de kleurrijke pakjes opnieuw en ‘gezonder’ op de markt gebracht werden. Dus hup, snel naar de winkels, om een keer samen met mijn zusjes, de nieuwe smaken Tjolk eens uit te proberen.


"Snel naar de winkels om de nieuwe 
smaken Tjolk uit te proberen."

Bron: Friesch Dagblad


Het testmoment

Inmiddels zijn de pakjes Tjolk gekocht. Wat een vrolijke verpakking, dat belooft wat. Nu ben jij natuurlijk enorm nieuwsgierig wat het resultaat is van mijn ‘milk&cookies’ moment! Laten we het er op houden, dat het nog steeds naar banaan smaakt, maar dat het het lang niet haalt bij de volle romige bananensmaak die het vroeger had. Of in ieder geval, de smaak die het in mijn gedachten heeft. Of dat het aan het verbeterde receptuur ligt? Misschien blijf ik gewoon liever bij de smaak Tjolk, die mij in gedachten weer terug brengt naar de peuterspeelzaal ‘Pippeloentje’.



"Nog meer 'ape-drinken' mama?"

Zoonlief vroeg de volgende dag overigens nog wel om een pakje 'Ape-drinken'. Hij vindt het dus wel lekker. Misschien toch nog maar eens een keer kopen?

Tot ze volgende blog!
Liseth


P.S.: Er worden ook 1 liter pakken verkocht van Tjolk, handig! Dat past natuurlijk perfect in zo'n toffe drinkbeker met nostalgische illustratie. Ideaal om mee te nemen naar school of voor onderweg in de auto.

Nostalgische drinkbekers




Geen opmerkingen:

Een reactie posten